Meteor Press ne pregateste din nou pentru succes in cariera sau in afaceri, dupa dorinta. De data aceasta tema propusa este leadershipul, iar despre calitatile liderilor, tipuri si strategii de conducere aflam de la Ken Blanchard si asociatii sai, in cartea “Conducerea la un nivel superior”, inclusa in colectia Business.

Specialist american in management, Ken Blanchard este, alaturi de sotia sa, Marjorie, fondatorul The Ken Blanchard Companies. Incepand din 1979, ei au transferat permanent firmei o mare parte din valoarea si cunostintele pe care le detin, transformand-o intr-un lider global in oferirea de consultanta si traininguri de conducere, performanta si calitate. De asemenea, adunand in jur o echipa de oameni valorosi, Ken Blanchard a consiliat timp de aproape 30 de ani elitele corporatiste. Si tot alaturi de asociatii sai, s-a decis sa impartaseasca si in scris o parte din secretele cu care a produs lideri de succes, deci conducatori ai unor companii de succes.

Dupa impactul puternic avut de celebrul “Manager la minut” (“The One Minute Manager”), autorul reia tema leadershipului in “Conducerea la un nivel superior” („Leading at a Higher Level”). Subintitulata “Blanchard despre leadership si crearea unor organizatii de inalta performanta”, cartea beneficiaza atat de contribuitia lui Ken Blanchard, cat si de cele ale partenerilor sai (Marjorie Blanchard, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fred Finch, Laurence Hawkins, Drea Zigarmi, Pat Zigarmi, Alan Randolph, Jesse Stoner, Susan Fowler, Fay Kandarian, Judd Hoekstra si Scott Blanchard). Scopul lucrarii este acela de a imbunatati cultura corporatista si a o indrepta catre rezultate si profit, dar si catre satisfacerea angajatilor si clientilor deopotriva, pe primii motivandu-i, iar pe ceilalti fidelizandu-i. Astfel, imbunatatind calitatile liderilor, acestia isi cresc performantele, avand rezultate pozitive si aducand profit companiei pe care o reprezinta, pentru ca progresul lor se propaga asupra intregii organizatii, urcand-o la un nivel superior.

In varianta Blanchard & Co., in detalierea notiunii de conducere se porneste de la autoconducere (self leadership), se trece la conducerea unu la unu (one-to-one leadership), apoi la conducerea in echipa (team leadership), pentru a ajunge in final la conducerea in organizatie (organizational leadership). Un lider bun este considerat cel care stie sa se conduca intai pe el insusi, sa se autoeduce si autocontroleze pentru a-i putea conduce apoi pe altii si chiar o intreaga organizatie. De asemenea, in echipa – structura moderna vazuta ca opus al structurilor ierarhice traditionale – un manager trebuie sa stie cum sa dozeze si sa valorifice cele mai eficiente elemente-cheie precum obiective la minut, laude la minut, admonestari sau redirectionari la minut si scuze la minut.

Desi aparent teoretica si greu de abordat, cartea este presarata cu povestiri, care inlesnesc atat lectura, cat si intelegerea conceptelor, acestea devenind mai usor de aplicat. Stilul abundent in exemple este cel folosit de Blanchard si ai sai atat in scrierea cartilor, cat si in prezentarea cursurilor sau sustinerea trainingurilor. De asemenea, clasificarile si definitiile sunt bazate pe multe situatii intalnite in practica, in companiile carora le-au oferit consultanta.

Utila oricui vrea sa stie cum sa fie un sef mai bun sau cum si-ar dori sa-i fie seful, cum se conduce eficient o echipa sau cum se pot imbunati relatiile angajat-manager, cartea poate fi consultata oricand pentru a descoperi complexul de cunostinte pe care ni-l pun la dispozitie cei mai apreciati experti americani in management.