Recenzii — 15 - 08 - 2012
Alina Marinescu revine in “Balanta puterii”

Asteptam cu nerabdare al treilea volum al seriei Alina Marinescu alcatuita de Monica Ramirez si iata ca el a aparut: se numeste “Balanta puterii” si poate fi gasit ca si cele doua de dinainte la Editura Crime Scene. Dupa ce finalul volumului doi m-a intristat peste masura, cu presupusa moarte a unuia dintre personajele de rezistenta, aceasta a treia carte a adus cumva o lumina neasteptat de placuta asupra actiunii.

Desi ma indragostisem de cuplul Alina Marinescu-Alex Therein si ma intrebam ce o sa se mai intample acum ca Alex e scos din scena, cel putin temporar, autoarea ne-a indreptat atentia catre un alt individ, de data asta din sanul CIA, care reuseste sa o scoata din minti (si din amintirile dureroase) pe Alina: Marius Stephano, un agent frumos ca un vis si pentru care cel mai important lucru de pe Pamant este, ei da, iubirea. 🙂 De data aceasta, lucrurile merg aproape struna intre cei doi, comunicarea e mult mai usoara decat in fostul cuplu, sentimentele sunt mult mai repede recunoscute si intentiile puse pe masa, la vedere. In sfarsit, Alina pare sa fie cu adevarat fericita si sa simta ca barbatul de langa ea e chiar asa cum vrea sa para, desi, evident, relatia trebuie sa se supuna regulilor scrise sau nescrise ale vietii lor de agenti secreti.

Dar ce s-a intamplat cu Alex? Ei bine, aflam ca Alex nu e chiar atat de mort pe cat credeam, insa informatiile despre el sunt mai degraba vagi, autoarea neinsistand prea tare pe acest personaj in volumul de fata, insa am toata increderea ca va aparea din nou cat de curand, probabil ca sa dea peste cap tot ceea ce acum pare aranjat. 🙂

Misiunile pline de pericol si adrenalina sunt prezente in continuare si in acest volum pentru ca, in fond, acesta este fundalul pe care se desfasoara toate relatiile construite, iar tradarile, surprizele si rasturnarile de situatie isi ocupa locurile in loja ca si pana acum. Autoarea ne poarta prin Grecia, Afghanistan, Italia, Filipine si multe alte spatii de-a lungul si de-a latul planetei unde se intampla cate ceva, “Balanta puterii” concentrandu-se pe faptul ca o serie de agenti Elite si CIA isi pierd viata unii dupa altii, intr-un timp relativ scurt, iar cele doua organizatii isi unesc fortele pentru a captura dusmanul comun. Suspectii initiali se dovedesc a nu fi si cei reali, iar gasirea adevaratilor vinovati devine o chestiune desfasurata contra cronometru, unde fiecare pas conteaza si fiecare dintre cei implicati trebuie sa fie cu ochii in patru si sa puna la indoiala chiar si persoane considerate de incredere.

Ce e sigur legat de acest volum e ca nu veti avea vreme sa va plictisiti, o sa devorati paginile una dupa alta si o sa regretati ca ajungeti la final – desi, daca ati mai citit-o pe Monica Ramirez, nu e nevoie sa va mai spun si eu aceste lucruri. In ce ma priveste, stiu ca indiferent pe ce carte scrisa de ea pun mana, pot sa stau linistita, ca nu voi avea surprize neplacute, ca actiunea ma va captiva, ca exprimarea va curge cu naturalete, ca voi ajunge sa iubesc macar un personaj creat de ea, daca nu cumva chiar mai multe. Insa, pentru ca e normal sa facem diferente si sa avem preferinte, dintre toate scrierile doamnei mentionate, pentru mine seria Alina Marinescu este de departe cea mai consistenta si cea mai atragatoare si v-o recomand cu toata increderea. 🙂