Colectia Smart Books a Editurii Tritonic a inglobat cu cateva luni in urma si volumul „Felicitari, ai fost promovat manager!” de Florina Pinzaru, decan al Facultatii de Management din cadrul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative (SNSPA). Volumul este conceput pe baza experientei autoarei in calitate de tanar manager si contine o serie de indrumari pentru incepatorii in aceasta functie.

Daca aveati impresia ca un manager se naste, nu se creeaza, Florin Panzaru vine sa spulbere aceasta iluzie: ca sa ajungi manager ai nevoie de multa munca, invatare continua, antrenament pentru a lua decizii rapide si bune. Iar dupa ce ajungi in aceasta functie, si mai multa munca, inovatie, originalitate, si mai multa atentie la deciziile dificile si neaparat apropierea de oameni, pentru ca orice manager de succes stie sa-si motiveze oamenii si sa ii stimuleze. De retinut: motivarea si pastrarea unei atitudini pozitive se aplica nu doar subordonatilor ci si propriei persoane, pentru ca „un manager stresat va avea intotdeauna o echipa stresata sau blazata, epuizata de a face fata crizelor acestuia si, in final, demotivata si lipsita de eficienta.”

Bazata pe experienta autoarei, dar si a altor manageri talentati, cartea „Felicitari, ai fost promovat manager!” este foarte bine structurata, pornind de la ce inseamna concret sa fii manager, cum te formezi si cum iti creezi un stil personal si ajungand la capcanele care trebuie evitate, gen „Eu sunt seful, nu s-a inteles?!” sau „Comunicam, desigur. Prin e-mail”. Finalul volumului aduce si cateva anexe despre cei mai importanti indicatori de performanta (in numar de nu mai putin de 75), despre locul noului manager in piramida ierarhica, precum si o grila de auto-ealuare a competentei manageriale.

Sa fii manager, spune autoarea, inseamna in cele din urma nu doar sa dispui de cunostinte temeinice in domeniul in care activezi. „Cunostintele trebuie dublate de aptitudinile potrivite pentru a putea face un grup de oameni sa lucreze eficient. De departe, cele mai importante aptitudini sunt cele legate de comunicare, delegare, leadership, capacitatea de a gasi si rezolva probleme.” In plus, ca nou manager ar fi bine, concluzioneaza Florina Pinzaru „sa iti asumi ca trebuie sa inveti de acum inainte, in fiecare zi si in mod constant, cum sa fii eficient, cum sa arati, sa gandesti si sa te comporti ca un manager performant – si sa devii un adevarat manager performant.”

Cartea poate fi gasita pe site-ul editurii Tritonic.