Anaid Art Gallery are placerea de a va anunta participarea urmatorilor artisti la a 10-a editie a targului international de arta contemporana ViennaFair 2014, standul C15, OMV Special Project, DIALOG: NEW ENERGIES, in Messe Wien, Messeplatz 1, Hall A, A-1020 Viena, Austria in perioada 2 – 5 octombrie 2014. Deschiderea oficiala va avea loc miercuri, 1 octombrie 2014, incepand cu ora 18:00.

Matei Arnautu (n.1978) face trimiteri subtile la competitivitatea agresiva a jocurilor din copilarie, prin intermediul unor instalatii ce recreeaza in marime naturala, adesea chiar la scara supradimensionata, arme de jucarie apartinand folclorului urban. Fiecare copil se joaca intr-un fel de-a supravietuirea, fie ca este vorba de o prastie, de un cornet sau de ultimul joc pe calculator. „Astfel”, cum declara artistul „intr-o competitie, fie ea pe asfalt, intre blocuri, sau in mediul virtual, poti sa mori de cate ori vrei, sa invii, sau, daca esti ranit, sa iei viata”. Lucrarile sale te provoaca la un joc de-a supravietuirea gandindu-te la armele copilariei, la momentul in care esti „omorat”, „ranit” sau „salvat”. Insa ce se intampla daca aceste jocuri devin realitate, daca nu ai un buton de „reverse”, o bautura miraculoasa care iti adauga vieti sau un super erou care sa te salveze?! Daca jocul devine realitate?

Zsolt Berszán (n. 1974) creeaza instalatii de mari dimensiuni ce infatiseaza zbuciumul primordial in care violenta desprinderii a dat nastere materiei si existentei. Este momentul in care constientul si inconstientul nu au luat inca nastere, in care ideea de uman si animal nu a aparut inca, unde, „eu” si „celalalt” nu sunt inca separati. Totul devine materialitate fluida, absorbanta, organica. Astfel, iau nastere mese diforme si structuri stranii ce descriu un non-finit al inceputului si sfarsitului. Folosirea siliconului negru devine un laitmotiv al creatiei sale ce aminteste de problematica „negrului” in istoria artei moderne si contemporane – Malevich, Richter, Rauschenberg sau Rothko.

Mihai Florea (n. 1986) are capacitatea de a visa si de a structura lumi intr-un mod diferit. Pictura lui prezinta un labirint de lumi alternative reflectate ce se multiplica in cadrul unei realitati provizorii. Pornind de la o pictura figurativa de sorginte hiperrealista, artistul esentializeaza imaginea pana la abstractizare. Lucrarile sale fac trimitere la o istorie alternativa, ce implica un anumit tip de calatorie in timp. Este vorba de o calatorie inter-dimensionala prin universuri paralele. In felul acesta poti regandi trecutul, poti schimba prezentul sau simula viitorul.

Creatia lui Kyle Fitzpatrick (n. 1980), originar din Milwaukee (SUA), face trimiteri subtile la lucrarile lui Jean Fautrier si Anselm Kiefer. Tehnica colajului – prin care integreaza de la pamant, nisip, la ramuri, materiale textile, bucati de sticla – contribuie la sublinierea nuantelor legate de modul de interpretare si tratare a panzei luate in stapanire. Lumea creata de Kyle Fitzpatrick sugereaza pierderea misterului, ce conduce la distrugerea sau imposibilitatea recuperarii trecutului. Spatiile septice, adesea neclare, in care umbrele lui Kyle Fitzpatrick salasluiesc, creioneaza o lume in care individul dispare.

In pictura sa, Alexandru Radvan (n. 1977), este preocupat de relatia pe care societatea contemporana o are cu miturile, mitologiile si religia. Arta lui Alexandru Radvan nu este usor de privit si inteles, nu este o arta comoda, care sa bucure ochiul si sufletul, ci mai degraba o arta care interogheaza privitorul facand-ul sa gandeasca, sa-si puna intrebari si sa caute raspunsuri. Cancer, pictata in 2007, pune in discutie atat modul de reprezentare, cat si puterea de intelegere a privitorului, suportabilitatea lui. Dorinta artistului a fost aceea de a cuprinde intr-o singura lucrare trauma, vanitatea, grotescul, bestialitatea, suferinta invitand astfel la o reinnoire a formei de cunoastere sensibila.

Comunicat Anaid Art Gallery