Carismatica violonista poloneza PATRYCJA PIEKUTOWSKA, invitata speciala in concertul de deschidere al stagiunii curente a Orchestrei Nationale Radio, va canta, alaturi de acelasi ansamblu dirijat de Cristian Orasanu, in evenimentul programat vineri, 23 ianuarie, de la ora 19:00, la Sala Radio.

Este prima violonista din Polonia care a obtinut distinctia suprema la Cannes Classical Award (2008). Se bucura de o frumoasa cariera internationala atat in Polonia, cat si in alte 32 de tari in care a concertat pana in prezent, printre care se numara Argentina, Belgia, Canada, China, Danemarca, Franta, Germania, S.U.A s.a. A sustinut peste 50 de concerte in America de Sud. A fost invitata sa cante la Carnegie Hall din New York, Teatro Colon din Buenos Aires si Centrul National de Arta din Beijing.

De aceasta data, la Sala Radio, Patrycja Piekutowska va interpreta Concertul in re major pentru vioara si orchestra, singurul concert de vioara semnat de BRAHMS. Violonistul Joseph Joachim, caruia Brahms i-a dedicat lucrarea, spunea ca acesta este unul dintre cele patru mari concerte pentru vioara ale repertoriului german, alaturi de cele semnate de Beethoven, Max Bruch si Mendelssohn.

Evenimentul se deruleaza sub bagheta lui Cristian Orosanu, care a fost apreciat pe multe scene ale Europei in compania unor ansambluri celebre: Orchestre de Paris in cadrul Festivalului de la Aix en Provence, Orchestre National Bordeaux Aquitaine, orchestrele Tonhalle Zürich, BBC Scotish, la pupitrul filarmonicilor din Strasbourg, Bruxelles s.a. In 2005, la finala Concursului de dirijat de la Malko, competitie la care a castigat locul doi, Cristian Orosanu a avut ocazia sa colaboreze cu Orchestra Simfonica Radio Danemarca. A dirijat aproape toate orchestrele filarmonicilor si teatrelor lirice din tara si ansamblurile muzicale Radio Romania. Este fondatorul orchestrei Kamerata Kronstadt.

In cea de-a doua parte a serii veti asculta ultima compozitie semnata de RACHMANINOV, compozitorul romantic al secolului XX: Dansuri simfonice. Compusa in 1940, prezentata in prima auditie la Philadelphia in 1941, aceasta lucrare fusese proiectata initial sub titlul “Dansuri fantastice”, cuprinzand trei sectiuni – Ziua, Amurgul si Miezul noptii. Ulterior, artistul a renuntat la indicatiile programatice si a preluat o parte din partitura unui balet neterminat, rezultand lucrarea complexaă pe care o veti asculta la Sala Radio.