Sambata, 25 aprilie, la Cinema Studio din Bucuresti, a avut loc Gala de inchidere a celei de-a unsprezecea editii a Festivalului International de Film Bucuresti, care s-a desfasurat in prezenta invitatului special al festivalului, iconicul actor italian Franco Nero. Mai jos aveti castigatorii celei de-a unspezecea editii a B-IFF, precum si motivatile juriilor.

Premiul pentru Cel mai bun film a revenit productiei franceze Loin des hommes/ Departe de oameni, in regia lui David Oelhoffen, „pentru modalitatea inteligenta prin care se foloseste de elementele specifice genului western pentru a explora dileme morale sincere, dar si integritatea personala, pentru ca te provoaca sa te gandesti la vanitatea razboiului si, nu in ultimul rand, sa ne readuca aminte ca astazi traim in situatii identic de fragile, unde violenta poate deveni foarte usor o arma impotriva umanitatii”.

Premiul pentru Cel mai bun regizor ramane in Romania, revenindu-i Anei Lungu, regizoarea lungmetrajului Autoportretul unei fete cuminti/ Self-portrait of a Dutiful Daughter. Juriul si-a motivat alegerea precizand ca premiul a fost acordat „pentru controlul vizionar al actorilor profesionisti si amatori prin montajul inteligent, umorul ironic si cadrele lungi, atunci cand granitele invizibile dintre fictiune si neprevazutul evenimentelor reale improvizate dispar si descopera curajos simbolurile si incertitudinile tinerei generatii.” De asemenea, filmul a castigat si Premiul Publicului, iar din 25 septembrie veti avea ocazia sa il vedeti si pe marile ecrane din Romania.

A Girl Walks Home Alone at Night / O fata merge acasa singura in noapte (SUA, regia Ana Lily Amirpour), unul dintre cele mai asteptate filme din selectia BIFF, a castigat o Mentiune Speciala „pentru stilul vizual ce-ti taie respiratie, pentru imaginea alb-negru impresionanta si pentru modul ingenios de a spune povestea, plin de simboluri ascunse ce incurajeazăaimaginatia spectatorului.” Formidabilul debut al Anei Amirpour a fost si pe placul celor trei membri ai juriului criticii, care i-au acordat Premiul Criticii „pentru capacitatea cinematografica remarcabila de a umaniza misterios si discret prototipul legendar al vampirului, evidentiind prin contrast dezumanizarea si criza de identitate tipice specifice tot mai multor oameni ai societatii contemporane din aproape orice parte a lumii.”