Recenzii — 04 - 04 - 2016
“Misterul din podul casei”, o aventura in tara dulciurilor

Pe piata cartii din Romania a aparut de curand Editura Cutiuta cu povesti, care are ca obiectiv publicarea de carti pentru copiii intre 3 si 12 ani. Printre volumele editate pana in prezent se numara si “Misterul din podul casei” de Ana Maria Stefan, cu ilustratii realizate de Sara Alexandra Gharazeddine.

Daca citesti “Misterul din podul casei” cu ochii unui copil, nu ai cum sa nu fii atras de povestea celor trei micuti pe nume Sofi, Timmy si Bob, care decid intr-o zi sa exploreze podul casei lui Sofi, in ciuda avertismentelor mamei acesteia, care spunea ca, odata intrati acolo, pot da de lucruri infricosatoare. Cei trei prieteni reusesc sa gaseasca scara spre pod, iar sus dau peste o fiinta bizara: se numeste Kali, seamana cu un baietel, numai ca e albastru la culoare, are ochii sub forma de curcubeu si in loc de par ii cresc cornete pline cu inghetata.

Dar, cum copiii nu sunt la fel de fricosi ca adultii atunci cand vine vorba despre intalniri fata in fata cu fiinte neobisnuite, ei ii asculta povestea lui Kali, care candva fusese la fel ca ei, dar lacomia il transformase in creatura ciudata care era acum. Sofi, Timmy si Bob decid sa se lase supusi la o serie de probe care sa-l ajute pe Kali sa scape de singuratate si sa se transforme la loc intr-un copil normal.

In esenta, pe langa faptul ca, asa cum ii place oricarui copil, aceasta carte ii poarta intr-o lume supranaturala, in care dulciuri nemaipomenite apar la tot pasul, povestea ii indeamna pe cei mici sa fie calzi cu cei din jur, sa renunte la egoism si sa faca echipa buna cu alti copii, deoarece atunci cand ai alaturi de tine prieteni de nadejde, te poti avanta cu elan in necunoscut si poti transforma imposibilul in posibil.

Cartea are o grafica de calitate superioara, hartie lucioasa si cu miros placut, fiecare pagina fiind ilustrata atent, imaginile reusind sa ii transpuna pe copii direct in mijlocul povestii. “Misterul din podul casei” poate fi gasit AICI, iar cei care doresc sa cumpere volumul, il pot achiziona fie simplu, fie personalizat cu o poza a copilului caruia i se da cadou si cu o dedicatie speciala pentru el.