Retelele sociale reprezinta una dintre cele mai bune inventii ale contemporaneitatii: cu ajutorul lor, oricine – indiferent ca e muzician, ca are un blog sau o afacere – se poate promova pe sine sau isi poate promova compania. Cu putin studiu si multa dedicare, oricine poate avea succes pe Facebook, Twitter si alte retele sociale.

In volumul editat de Tritonic sub titlul „Social Media sunt dinamita”, Laurence O’Bryan schiteaza un ghid practic pentru scriitori, pentru ca acestia se se faca remarcati in comunitate si sa vanda mai multe carti. Insa sfaturile generale pot fi aplicate foarte bine si de persoane care se ocupa de altceva decat de a-si castiga existenta scriind carti. Subliniind de la inceput faptul ca a exista pe retelele sociale este una dintre primele conditii pentru a avea succes in activitatea pe care o desfasori, autorul ia pe rand retelele cunoscute (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube etc), le descrie si le prezinta punctele forte, dar si pe cele slabe, aratandu-le celor interesati cum e mai avantajos sa le utilizeze, care dintre retele ii pot ajuta mai mult si in ce fel.

De asemenea, pentru unele dintre ele, precum Facebook, O’Bryan recomanda ca scriitorii sa isi faca, pe langa profilul personal, o pagina separata de autor si sa-si desfasoare acolo activitatea legata de carti. Fata de profil, limitat la 5000 de prieteni, pagina poate avea mai mult de 5000 de fani si in plus ofera informatii pretioase despre vizualizari sau despre cele mai apreciate postari, precum si date despre cei care acceseaza pagina (varsta, nivel de educatie etc).

Sa fii scriitor si sa nu ai conturi pe macar doua retele sociale nu este un lucru pe care sa si-l doreasca cineva in prezent, subliniaza O’Bryan, pentru ca vremurile in care autorii erau perceputi ca niste fiinte inchise in turnurile lor de fildes, de unde ii priveau de sus pe cititori au apus demult. Scriitorii prezentului, insa, trebuie sa fie constienti ca a fi activ in Social Media, a tine legatura cu cei care te citesc, a scrie cate ceva pe blog pentru acestia sunt lucruri care ii vor ajuta enorm in promovarea cartilor pe care le scriu.

O’Bryan nu se sfieste sa le arate scriitorilor ce inseamna sa-ti faci un plan de Social Media, sa-ti cunosti cititorii si sa-i fidelizezi si sa aplici tehnici care sa nu dea gres in promovare, oferind deschis propriul exemplu: „Ce anume ma face in masura sa scriu un ghid despre impactul exploziv al social media asupra scriitorilor si scrisului? Sute de mii de fani, multiple conturi pe Twitter, pagini populare de Facebook, Pinterest, LinkedIn sai Goodreads, blogurile mele, sunt primele argumente. Faptul ca sunt un romancier care a obtinut un contract global cu o editura, ale carui carti au fost traduse in 10 limbi cu ajutorul social media, este altul. Harper Collins mi-a oferit contractul nu doar datorita calitatii scriiturii, dar si a succesului repurtat in social media. Imbinarea fericita a celor doua aspecte este una dintre cheile succesului.”

Cartea „Social Media sunt dinamita” poate fi gasita AICI la pret redus.