Recenzii — 24 - 11 - 2017
Eva Ibbotson: “Calatorie pe Amazon”

In colectia Carti pentru copii a Editurii Meteor Press a aparut de curand volumul “Calatorie pe Amazon” de Eva Ibbotson. Actiunea se petrece la inceputul secolului al XX-lea, in Brazilia, unde o fetita ramasa orfana este trimisa de avocatul care o avea in grija sa locuiasca impreuna cu niste rude indepartate.

Maia e o fata cu care viata nu a fost blanda: si-a pierdut ambii parinti intr-un accident, iar avocatul care administreaza averea ramasa de la ei o trimite din Anglia in Brazilia, la Manaus, pentru a locui cu singurele rude pe care le-a putut gasi si care au acceptat-o. Familia Carter, alaturi de care Maia crede ca se va simti iubita si rasfatata, nu se poarta nici pe departe ca o familie, tratand-o pe fata mai degraba ca pe o Cenusareasca, si singura persoana pe care o simte prietena este guvernanta venita cu ea din Anglia, care se ocupa de educatia fetelor Carter, doua fiinte rele si deloc inteligente. Treptat, insa, Maia e acceptata de servitorii indieni care au casele la marginea junglei de care Carterii se feresc ostentativ si datorita prieteniei cu ei are parte de aventuri extraordinare, implicand un baiat cautat de politie, o calatorie pe Amazon si o viata pe care abia indraznise sa si-o imagineze.

Cartea Evei Ibbotson este foarte usor de citit nu doar de catre copii, care vor fi incantati de intamplarile prin care trece Maia, se vor bucura de reusitele ei si se vor intrista atunci cand lucrurile par sa mearga tot mai rau pentru ea, ci si de pasionatii de lectura de alte varste, care vor sa se afunde intr-o poveste despre tineretea in care totul era posibil si in care Binele isi face loc printre cele mai rele situatii. Raul este prezent la fiecare pas, insa cei mici vor invata de-a lungul lecturii ca e mai important sa fii un om bun si integru decat unul meschin si crud si ca indiferent cat de trista iti e viata la un moment dat, daca ai macar un om care crede in tine si care e dispus sa iti intinda o mana atunci cand ai cea mai mare nevoie, vei reusi sa iti indeplinesti visele si chiar mai mult decat atat.

Cartea poate fi gasita AICI, la pret redus sau la Targul Gaudeamus, unde Editura Meteor Press va asteapta cu multe titluri, lansari de carte si reduceri de preturi.