Dacă v-a picat până acum în mână vreun număr din The New Yorker, ați făcut deja cunoștință cu Christoph Niemann, probabil unul dintre cei mai cunoscuți ilustratori ai timpurilor noastre.

Cine dorește să-l cunoască în carne și oase este invitat joi, 27 februarie, ora 19:00, la MNAC, la vernisajul expoziției „Christoph Niemann. Punct de vedere”. Intrarea este gratuită, iar accesul se face liber cu mașina pe la poarta B3 din Calea 13 Septembrie.

De asemenea, Christoph va fi prezent vineri, 28 februarie, ora 10:30, la un Artist Talk și vernisaj la Hotspot Workhub (The Mark/Podium Building, Calea Griviței 82-98, etaj 1).

Acuarele și desene pe șervețele de cafea, lucrări fotografice și cărți de autor, ilustrații din pixeli și animații de realitate virtuală – Niemann găsește întotdeauna noi forme de exprimare artistică. Cu ochelari pentru realitatea virtuală, aplicații pentru copii și adulți și lucrări video, expoziția invită la o experiență artistică completă în familie. Artistul surprinde cu perspective neașteptate asupra a ceea ce este aparent familiar și permite publicului să devine parte integrantă din procesul artistic.

Lucrările sale reprezintă gesturi mici, dar necesare, pentru a transforma orice obiect sau fapt cotidian într-o întreagă poveste, imaginile sale oferă cifruri, coduri – o reinterpretare a familiarului, testând limitele abstractizării sale. Christoph Niemann este un narator în imagini, un maestru al momentului perfect, prin observațiile sale precise, ironice, de fiecare zi.

Christoph Niemann (n. 1970) este artist, autor și animator. Lucrările sale apar în mod regulat pe copertele revistelor The New Yorker, National Geographic și The New York Times. Lucrările de artă ale lui Christoph Niemann au fost prezentate în numeroase retrospective muzeale. A desenat în direct la Bienala de Artă de la Veneția, la Jocurile Olimpice de la Londra și a schițat Maratonul orașului New York (The New York City Marathon), în timp ce alerga efectiv. A creat prima copertă care folosește realitate augmentată pentru revista The New Yorker, precum și o animație în realitate virtuală de 360 de grade, desenată manual pentru numărul US Open al revistei. Printre clienții săi se numără Hermès, Google, LAMY și Muzeul de Artă Modernă din New York.