„Social media influencerii și rolul lor publicitar” – volum colectiv

Editura Tritonic a lansat de curând „Social media influencerii și rolul lor publicitar”, volum coordonat de Delia Cristina Balaban și Julia Szambolics.

social media influencerii

Destinat atât profesioniștilor în domeniile comunicării și marketingului, „Social media influencerii și rolul lor publicitar” este un volum care poate fi util oricui dorește să afle mai multe despre influenceri, campaniile de marketing care îi implică și importanța acestora în relația dintre companii și potențialii clienți.

Nașterea publicității se pierde undeva în negura timpurilor; în Antichitate și în Evul Mediu, „reclamele” erau transmise din gură în gură, iar ulterior, odată cu apariția tiparului, au început să circule în formă scrisă. Ziarele britanice ale secolului al XVII-lea publicau reclame, iar secolul al XVIII-lea a văzut înființarea primei agenții de publicitate.

În lumea contemporană, recomandările pentru achiziționarea de produse și servicii sosesc nu doar pe vechile căi, precum ziarele, radioul și televiziunea, ci și prin intermediul rețelelor sociale. Publicul tânăr, reprezentând majoritatea utilizatorilor de social media, nu mai folosește vechile media, astfel încât companiile care vor să li se adreseze s-au adaptat pentru a ajunge la el cu mai mare ușurință. Astfel a apărut un tip nou de publicitate, realizat cu ajutorul influencerilor.

Ce veți găsi în „Social media influencerii și rolul lor publicitar”?

Volumul coordonat de prof. univ. dr. Delia Cristina Balaban și lect. univ. dr. Julia Szambolics adună o serie de texte scrise de profesori, jurnaliști și specialiști în marketing. Subiectele textelor se referă la impactul rețelelor de socializare asupra societății actuale, la social media influenceri (ce sunt, cum acționează, cum redefinesc rolul publicității etc.), la eficiența publicității realizate prin intermediul lor.

Pentru că rețelele de socializare sunt platforme excelente de exercitare a influenței sociale, aici au apărut acele voci, numite influenceri. Un fel de lideri de opinie, oameni obișnuiți, care, datorită faimei obținute pe aceste rețele, prin postări regulate destinate unui anumit public, suficient de interesante și conținând și note personale, reușesc să creeze comunități care să privească spre ei cu încredere. Astfel, când o companie alege o astfel de persoană să prezinte anumite produse sau servicii spre un anumit public, știe că mesajele vor ajunge exact acolo unde trebuie.

Câți dintre noi nu urmărim unul sau mai multe conturi de influenceri pe rețelele sociale? Câți dintre noi nu ne bazăm alegerile pentru anumite produse sau servicii pe recomandările pe care le citim la un influencer sau la altul, în a cărui opinie avem încredere? Câți dintre noi nu le scriem direct mesaje unor astfel de persoane, știind că ele au folosit ceea ce dorim noi să cumpărăm și primim răspunsurile de care avem nevoie?

Că este vorba de călătorii, modă, parenting, casă și grădină sau cultură și entertainment, domeniile în care există influenceri sunt dintre cele mai variate. Publicul este divers, iar influencerii sunt și ei diferiți, astfel încât acoperă palete diverse ale populației. Practic, indiferent de mediul tău de viață și de gradul de intleligență și cultură, vei găsi influenceri care să vorbească pe limba ta și de la care să afli ce te interesează, să găsești inspirație și să primești informații care să te ajute să faci cele mai bune alegeri pentru tine.

La fel, forma sub care ajunge informația la public este diversă, astfel încât fiecare să acceseze ceea ce i se potrivește, fie că e vorba de text, audio sau video: tutoriale, jurnale, recenzii, unboxing-uri, etc. De exemplu, unii influenceri se exprimă în materiale video înregistrate pe canalul de YouTube sau în live streaming pe Facebook, alții sunt adepții fotografiilor pe Instagram în timp ce alții se folosesc de texte scurte (pe Twitter) sau lungi (pe blog). Cea mai importantă regulă este să-și cunoască publicul și să țină cont de el.

Volumul se apleacă și asupra modalităților în care sunt realizate campaniile de promovare cu ajutorul social media influencerilor, la eficiența acestora, la strategiile și bugetele pe care companiile au început să le dedice acestui segment. De asemenea, cei interesați pot afla mai multe despre strategiile de autenticitate care sunt fundamentul campaniilor cu influenceri, precum și despre specificul canalelor de promovare (Instagram, TikTok etc.) și despre campaniile CSR.

Dcaă v-am făcut curioși, găsiți volumul „Social media influencerii și rolul lor publicitar” pe site-ul Editurii Tritonic, la preț redus.

Share