„Furia” de Alex Michaelides – o cronică și o veste bună

Deși auzisem că are mulți fani în România, eu una nu mai citisem absolut nimic de Alex Michaelides până să primesc thriller-ul „Furia”, apărut recent la Editura Litera. Sincer, mi s-a părut o lectură atât de neobișnuită, dar atât de palpitantă în același timp, încât am citit cartea mult mai repede decât mă așteptam! Numai bine, că acum o să știu despre ce vorbește autorul când o va lansa în persoană și în România. 🙂

Furia

Când Stephen Fry spune despre un roman, în speță „Furia”, că este „un triumf – pur și simplu, o carte splendidă”, parcă te face curios să vezi și tu despre ce e vorba, chiar dacă n-ai mai citit nimic de autorul Alex Michaelides, care se pare că are o hoardă de fani pe meleagurile noastre: potrivit celor de la Litera, „Pacienta tăcută” este cel mai vândut titlu din portofoliul editurii!

Alex Michaelides, un fan al Agathei Christie

Încă de la primele pagini parcurse, mi-am zis: nenea ăsta scrie în stilul Agatha Christie! Deja vedeam în memorie spectaculosul roman „Zece negri mititei”, pe care l-am citit cu sufletul la gură și cu ochii căscați de mirare când eram prin școala generală, și care și azi îmi dă fiori când îmi amintesc acțiunea. Ce să vedeți, imediat ce am avut acest gând și am dat pagina, naratorul însuși a zis că da, povestea pe care vrea să ne-o spună ne poate duce cu gândul la Agatha Christie. 🙂

Bucuroasă că deja sunt pe aceeași lungime de undă cu acesta, am continuat lectura și, finalizând-o, pot să spun că vă recomand cu tot dragul această carte. „Furia” este un roman incredibil de frumos construit, cu o poveste care înaintează ferm, dar care mai face câte un salt în trecut și ne lămurește anumite scene, prezentându-ni-le și din perspectiva altor personaje, și cu atât de multe răsturnări de situație de nici nu mai știi dacă te-ai gândit vreun pic la acel deznodământ sau te-a luat cu totul pe sus. 😂

Cartea are consistență, are suspans, are umor, pur și simplu nu poți s-o lași din mână până nu te lămurești și nu desfaci toate ițele. Și personajul ăsta care ne povestește ce și cum este ceva incredibil; să ai șansa să pătrunzi în capul cuiva cu un psihic atât de sinistru chiar e una dintre senzațiile tari de care ai parte citind „Furia”. Dacă așa sunt și celelalte cărți ale lui Alex Michaelides (deși unii cititori zic că sunt chiar ȘI mai bune!), atunci nu pot să mai spun decât că abia aștept să le citesc și pe acelea.

Ca să nu vă las în ceață cu synopsis-ul, să spunem așa: Elliot Chase este cel care ne povestește cum Lana Farrar, o fostă vedetă de film internațională, invită câțiva prieteni să petreacă împreună cu ea și familia câteva zile pe insula ei din Grecia. În peisajele de basm, însă, ies la iveală tot felul de ciudățenii despre cei prezenți, care, pe lângă legăturile pe care le știe toată lumea, mai au și altele pe care le știu doar ei – sau cel puțin așa li se pare. 😂 Când atmosfera de petrecere se transformă în conflict și sfârșește cu o crimă, groaznicul adevăr începe să-și croiască drum spre suprafață…

Alex Michaelides își promovează „Furia” și în România

Și acum, o veste bună pentru fanii autorului Alex Michaelides: autorul bestsellerelor „Pacienta tăcută” și „Fecioarele” vine în România cu ocazia lansării noului său roman, „Furia”. Evenimentul organizat de Editura Litera va avea loc miercuri, 20 martie, de la ora 19.00, la Teatrul Național București – Sala Media (Bulevardul Nicolae Bălcescu, nr. 2). Autorul britanic va dialoga cu scriitoarea și jurnalista Ioana Bâldea Constantinescu și va semna autografe pentru cititori.

Accesul la eveniment este gratuit, în limita locurilor disponibile, în baza unei rezervări pe linkul următor: https://forms.gle/879HjLrZTTsTKieb9. Accesul general este permis cititorilor la sesiunea de autografe, începând cu ora 19.45.

Iată și mesajul lui Alex Michaelides pentru cititorii săi: